Anime Aura VFX 技術解説③

概要 この記事について 濃度マップについて カーブアトラス カーブの作成 マテリアルへの取り込み マテリアルの作成 ノイズ ワープ まとめ 概要 この記事について UE5 向けの NiagaraSystem アセットである Anime Aura VFX についての技術解説です。 全3回…

Anime Aura VFX 技術解説②

概要 この記事について Aura VFX NiagaraSystem 全体図 パーティクルを発生させる パーティクルの位置を投影する Emitter Spawn 投影処理 Clear Working Buffer DrawXXX 準備 計算 Mix CopyToRenderTarget まとめ 概要 この記事について UE5 向けの NiagaraS…

Anime Aura VFX 技術解説①

概要 この記事について Anime Aura VFX について 大雑把な原理 一般的な手法で実現できないのかという問題 ハイブリッドな手法 まとめ 概要 この記事について UE5 向けの NiagaraSystem アセットである Anime Aura VFX についての技術解説です。 全3回に分…

Crystal Renderer 技術解説 補講

概要 この記事について とりあえずどういうものか いわゆる色収差について Crystal Renderer の"色収差" まとめ 概要 この記事について UE5 向けのプラグインである Crystal Renderer についての技術解説です。 全3回+αに分けての解説を予定しています(こ…

Crystal Renderer 技術解説③

概要 この記事について 前置き 形状データの表現 宝石の形状は多くの場合凸多面体である 凸多面体は平面の集合として記述できる 形状データと衝突検出 まとめ (おまけ)凸型でない形状 概要 この記事について UE5 向けのプラグインである Crystal Renderer …

Crystal Renderer 技術解説②

概要 この記事について 基本情報 レイについて 平面について 光の反射と屈折 反射について 屈折について 反射と屈折との割合 反射・屈折を繰り返すことについて まとめ 概要 この記事について UE5 向けのプラグインである Crystal Renderer についての技術解…

Crystal Renderer 技術解説①

Models by : left : 3D Jewels(https://3djewels.pro/jewelry-3d-models/rings/engagement-rings/round-cut-diamond-tapered-shank-ring-free-3d-model/…)/Adapted, CC0 right : Evan(https://sketchfab.com/3d-models/the-ring-1-carat-378f6df2c4f444399b8…

AnimToSprite Manual -Afterimage Effect-

AnimToSprite Manual -Afterimage Effect- A2S Version 1.9 provides a component to add afterimage effects. It is a bit heavy because it spawns Actors, but it is a useful effect. Caution : This is only for AnimSpriteRender component (provided …

AnimToSprite Manual -Wake Sprite Option-

Anim To Sprite "Wake-up Sprite Option" Summary Intersections between 3D backgrounds and camera-facing sprites are often problematic, especially in Top-View games. The Wake-up option eliminates this problem to some extent, but should be imp…

AnimToSprite Manual -Additional Textures-

Anim To Sprite Additional Textures In addition to BaseColor and Normal, customized textures can be captured. This is a slightly advanced option. To use the additional textures, you need to develop a customized material (based on M_AnimSpri…

AnimToSprite Manual -Work with NiagaraSystem-

Anim To Sprite and Niagara Systems Anim To Sprite supports capturing NiagaraSystems partially. Anim To Sprite and Niagara Systems Limitations Input Output How to setup NiagaraSystem and material ActorBP and Capture NiagaraOnly Actor Charac…

AnimToSprite Manual -Workflow with Paper2D and PaperZD-

Anim To Sprite and Paper2D / PaperZD Contents: Anim To Sprite and Paper2D / PaperZD Contents: Preparation Paper2D Sprites Pivot and pixel per unit Normal map Sockets Paper2D Flipbooks PaperZD Multi-directional flipbooks Preparation To ente…

AnimToSprite Manual

Contents: Contents: Abount Anim To Sprite: Store URL: Support: What's New: Brief: Paper2D/ZD compatibility: Editor: Editor Utility Widget: Export and import: Runtime: Rendering: Limitations / Known issues: Abount Anim To Sprite: Store URL:…

AnimToSprite Manual -Editor-

This page explains how to create an AnimSpriteSet. An AnimSpriteSet is a combination of textures and information describing how they will be trimmed and displayed as a sprite. Contents: Contents: How To Make AnimSpriteSet Opening Editor Ed…

AnimToSprite Manual -Runtime-

This page describes how to display sprites using an AnimSpriteSets created in the Editor. Contents Contents Setting up Sample maps SideView QuarterView Features Animation finish callback Auto Rotation Material(instance)s Billboards / Quads…

Anime Aura VFX Manual

Manual for Unreal Engine 5 asset Anime Aura VFX (NiagaraSystem) Contents: Abount Anime Aura VFX: Store URL: Support: Brief: Particle-based: How to use: Using Presets Manual Setup Parameter Detals Mechanisms: Overview Particle Controller S…

Anime Aura VFX 製品紹介

Unreal Engine 5 用アセット Anime Aura VFX(NiagaraSystem)についての仕組みを説明します。 目次: Anime Aura VFX について: ストア: サポート: 概略: 使い方: プリセットを用いる 手動セットアップ パラメータ詳細(英語) 仕組みについて: 全体像 パー…

Anime Aura VFX Technical Reference

Anime Aura VFX Technical Reference Effect Sources Anim Aura VFX has 3 effect sources: Particles Most flexible and highest cost(depends on the number of particles) You can define the behavior of particles as ordinary NiagaraEmitter Position…

Anime Aura VFX Manual

Anime Aura VFX Manual Store URL: Anime Aura VFX in Visual Effects - UE Marketplace Support: mail : nkdtr2011@gmail.com What is this?: Anime Aura VFX is a particle-based but flat aura VFX as seen in animes. The advantage compared to (prepar…

Kaleidoscope Designer : Editor reference

How to open editor: Common parameters: Arrange mirrors: Creating new material instance: Modifying existing material instance: Using kaleidoscopic material in retainer box: youtu.be How to open editor: Right click on the EditorUtilityWidget…

Kaleidoscope Designer Manual

Kaleidoscope Designer Manual Kaleidoscope Designer Manual What's new : What is this? : Quickstart : Editor Utility Widget More Details : Store URL : www.unrealengine.com Support : mail : nkdtr2011@gmail.com What's new : 2022/01/18 Released…

Crystal Renderer -Creating meshes-

Crystal Renderer -Creating meshes- Crystal Renderer is equipped with blueprints to create jewel meshes. It can be used as it is, and extracting mesh as StaticMesh is also possible. Getting StaticMesh Round Brilliant Cut Place "BP_ProcCryst…

Crystal Renderer Manual

Crystal Renderer Manual Store URL : https://www.unrealengine.com/marketplace/ja/product/crystal-renderer Support : mail : nkdtr2011@gmail.com What's new : Ver1.3 (2022/4/18) -Enhanced shader efficiency (UE4.26, UE4.27) -Utility to setup ma…

JunkGames support page

This is the support page of Unity asset publisher JunkGames. Contact Information e-mail: nkdtr2011@gmail.com

Jewel Renderer マニュアル -リファレンス-

Jewel Renderer マニュアル -リファレンス- プロパティ Color 材質内部の色です。 光が内部を通過した距離に応じて元の色に乗算されます。 Alphaは色の「濃さ」を表します。Alpha=0のとき、無色透明となります。 MaxReflectionCount 内部で光を反射させる最…

Jewel Renderer マニュアル

Jewel Renderer マニュアル ストア URL : https://www.assetstore.unity3d.com/#!/content/110586 サポート: mail : nkdtr2011@gmail.com What's New 2018/3/6 Ver 1.02 released - Cubemapをキャプチャーでまかなうオプションを追加しました。 2018/3/1 Ver…

Jewel Renderer Manual

Jewel Renderer Manual Store URL : https://www.assetstore.unity3d.com/#!/content/110586 Support : mail : nkdtr2011@gmail.com What's New 2018/3/6 Version 1.02 released - Added option to capture cubemap. 2018/3/1 Version 1.01 released - Added…

Jewel Renderer Manual - Reference -

Jewel Renderer Manual - Reference - Properties Color Internal color of the material. This color is multiplied to the light color, with power incluenced by the distance it has proceeded through in the jewel. Alpha element corresponds to the…

Kaleidoscope 2D/3D マニュアル

Kaleidoscope 2D/3D マニュアル バージョン情報 1.05 - バグ修正:ハンドルを用いて変更した情報が保存されない 1.04 - 機能追加:テクスチャ出力 - 機能追加:テクスチャオフセット 1.03 - 機能追加:テクスチャ自動スクロール 1.02 - 誤植修正 1.01 - 初期…

Kaleidoscope 2D/3D Manual

Kaleidoscope 2D/3D Manual Updates 1.05 - bugfix : triangle modification not saved if it was done by handles 1.04 - new feature : texture baking - new feature : texture offset 1.03 - new feature : texture scroll 1.02 - fixed typo 1.01 - rel…