JunkGames support page

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Jewel Renderer マニュアル -リファレンス-

Jewel Renderer マニュアル -リファレンス- プロパティ Color 材質内部の色です。 光が内部を通過した距離に応じて元の色に乗算されます。 Alphaは色の「濃さ」を表します。Alpha=0のとき、無色透明となります。 MaxReflectionCount 内部で光を反射させる最…

Jewel Renderer マニュアル

Jewel Renderer マニュアル ストア URL : https://www.assetstore.unity3d.com/#!/content/110586 サポート: mail : nkdtr2011@gmail.com What's New 2018/3/6 Ver 1.02 released - Cubemapをキャプチャーでまかなうオプションを追加しました。 2018/3/1 Ver…

Jewel Renderer Manual

Jewel Renderer Manual Store URL : https://www.assetstore.unity3d.com/#!/content/110586 Support : mail : nkdtr2011@gmail.com What's New 2018/3/6 Version 1.02 released - Added option to capture cubemap. 2018/3/1 Version 1.01 released - Added…

Jewel Renderer Manual - Reference -

Jewel Renderer Manual - Reference - Properties Color Internal color of the material. This color is multiplied to the light color, with power incluenced by the distance it has proceeded through in the jewel. Alpha element corresponds to the…

Kaleidoscope 2D/3D マニュアル

Kaleidoscope 2D/3D マニュアル バージョン情報 1.05 - バグ修正:ハンドルを用いて変更した情報が保存されない 1.04 - 機能追加:テクスチャ出力 - 機能追加:テクスチャオフセット 1.03 - 機能追加:テクスチャ自動スクロール 1.02 - 誤植修正 1.01 - 初期…

Kaleidoscope 2D/3D Manual

Kaleidoscope 2D/3D Manual Updates 1.05 - bugfix : triangle modification not saved if it was done by handles 1.04 - new feature : texture baking - new feature : texture offset 1.03 - new feature : texture scroll 1.02 - fixed typo 1.01 - rel…

おすすめコンテンツ

とくにYoutubeへは有象無象をUPしているので、 おすすめコンテンツをここでまとめておきます。 Unityアセット「SkinnedMetaballBuilder」(宣伝) ・メタボールっぽいものを扱うアセットです http://u3d.as/gAE(ストア) http://nkdtr.hatenablog.com/entry…

第4回UE4ぷちコン 投稿作品について

↓これに「REFLEKT」というタイトルの縦スクロールシューティングゲームを作って投稿しました。 historia.co.jp 概要 シューティングゲームです。 パワーアップとかはありません。 ライフ制、一回死ぬか全2ステージクリアでゲームオーバーです。 プレイヤー…

Skinned Metaball Builder -インクリメンタルモード-

Skinned Metaball Builder Manual -インクリメンタルモード- "Incremental Modeling" Prefabが ver.1.10 で追加されました. FEATURES -スキニングなし -配置したプリミティブを動かすことはできません -プリミティブ数が増えることによるパフォーマンスへの…

Skinned Metaball Builder Manual -Incremental Mode-

Skinned Metaball Builder Manual -Incremental Mode- "Incremental Modeling" prefab has been added in version 1.10. FEATURES -NO SKINNING -Node cannot be moved after placed -Smaller impact on performance by adding metaball primitives -Sphere …

まんが保管庫

まんが保管庫 ユニティちゃんときまぐれお勉強タイム このコンテンツは、『ユニティちゃんライセンス』で提供されています。 ベクトル等の基礎知識について、 個人的に思うツボ的なところを解説していくつもりです。 よく分からないけど何となく使ってる人の…

Sprite ROKURO Manual

Sprite ROKURO Manual "ROKURO" means "potter's wheel" in Japanese. You can create revolution shaped mesh from sprite with this asset. Please watch the quick start video below. Store https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/44326 Qui…

Sprite ROKURO マニュアル

Sprite ROKURO マニュアル スプライトを用いて、簡単に回転体のメッシュを作成できるアセットです。 下のムービーをご覧ください。 ストア https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/44326 クイックスタート youtu.be 1. アルファチャンネル付きの…

Skinned Metaball Builder マニュアル

Skinned Metaball Builder Manual ストアURL:https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/38054 サポート: mail : nkdtr2011@gmail.com twitter : @NKDTR What's new ver 1.10 リリース(2015/09/17) -新要素 "IncrementalModeling" モード -説明ペ…

Skinned Metaball Builder マニュアル -Tips-

Skinned Metaball Builder マニュアル -Tips- Tips. メタボールの構造を確認する "SkinnedMesh" または "StaticMesh" を非表示にすることで、メタボールの構造が確認できます (Skinnedの場合は骨組みも見えます). StaticからSkinnedへの置き換え (またはその…

Skinned Metaball Builder マニュアル -リファレンス-

Skinned Metaball Builder マニュアル -リファレンス- 0. メニューコマンド Save Prefab : "MetaballSeed"下に属するGameObjectを選択時のみ有効です. 選択されているメタボール構造をPrefabとして保存します. (Projectビューへのドラッグ&ドロップ (通常の…

Skinned Metaball Builder マニュアル -イントロダクション-

Skinned Metaball Builder Manual -イントロダクション- 概要 "Skinned Metaball Builder" はメタボールでメッシュデータを生成する機能を提供するアセットです。 以下のような特徴があります: - エディタとランタイムいずれでも動作します. www.youtube.com…

Skinned Metaball Builder Manual -Tips- (English)

Skinned Metaball Builder Manual -Tips- Tips. Confirm metaball structure (Skinned Metaball) Disable "SkinnedMesh" or "StaticMesh" to see metaball structure (and bones for Skinned). Convert From Static to Skinned (or reverse) Just copy GameO…

Skinned Metaball Builder Manual (English)

Skinned Metaball Builder Manual Store URL : https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/38054 Support : mail : nkdtr2011@gmail.com twitter : @NKDTR (usually in tweets Japanese, but can reply in English, too) What's new ver 1.10 releas…

Skinned Metaball Builder Manual -Introduction- (English)

Skinned Metaball Builder Manual -Introduction- Brief Summary "Skinned Metaball Builder" is a Unity Asset that provides a functionality of Making Mesh data via metaball with features: - Works on editor and at runtime. www.youtube.com - No d…

Skinned Metaball Builder Manual -Reference- (English)

Skinned Metaball Builder Manual -Reference- 0. Menu Commands Save Prefab : Enabled only when a GameObject under MetaballSeed is selected. Saves selected metaball structure as a prefab. (If you drag & drop it to the project view (normal pro…

【UE4】 マテリアルエディタのシェーダーコード生成についてちょっとね

# 結論* Customノードは関数、頑張れば別のCustomノードで呼び出して使える* MaterialFunctionは展開される。Customノードからの呼び出しはできない # 実験1. Customノードを関数として呼び出してみる 以下の条件を満たすときこれが可能。* 呼び出されるCust…